lördag 11 februari 2012

Nytt år, nytt kylskåp och en ny duva till världen..

Då har det nya året startat och redan februari..
Ett efterlängtat projekt har varit ett nytt kylskåp. I mitt kök har jag haft ett litet kylskåp med
frysfack. En något större frys har jag i källaren där även tvättmaskinen står, för att komma dit
finns ingen praktiskt dörr inne i huset. Nix, man får gå ut först och röra på benen lite för att komma
ner till källaren..
När jag gått de där svängarna, för självklart glömde man ju ärtorna när man kommer tillbaka till
köket med fiskpaketet så undrar man ju hur det var förr... jordkällare, hmm.. "sluta klaga, människa"!
Men, nu står mitt nya kylskåp OCH frys i köket! Å jag måste medge... att det är väldigt skönt!


En gammal bild, på lilla kylskåpet..

Vilken överraskning att så små skåp, under och över rymmer så mycket grejer...

                                                 Lyx för Hyacintens inneboende..

Nu byter vi ämne! Eftersom jag har en duvehona och duvehane som lägger fin-fina små ägg så förstår vi ju alla att det en dag skulle resultera i en...
mini-Gornie-Arwen!

Ett dygn gammal...

                                                             Stolta föräldrar!
                                        Den här lille krabaten växer snabbt... dag 2.

                                                     Dag 3. Jo det är sant...
                                                     Dag 4.......

                                                       Dag fem.....

                                                    Dag sju...

                                                       Dag åtta......

                                                     Dag tio.....

                                                     Dag fjorton......

Två veckor gammal! Nästan lika stor som de vuxna....
Från ett ägg stort som en tumme!


                                              Fascinerande djur, skrattduvan...
                                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Närke, Sweden
Drömmen om att få följa ett föl till vuxen häst, som man förhoppnings kommer trivas med och för alltid behålla, har alltid funnits där. Hon är inte min första häst, för runt tjugo år sedan hade jag också hästar men det var vuxna, "färdiga" hästar. Så det här är jättekul och spännande, läser och försöker träna enligt horsemanship-anda - ju bättre vi förstår varandra desto roligare får vi ju. Vi står i ett stall där även Narnias storasyster står som ägs av min kompis, hon är nu 3 år. Så det kommer lite info här även om henne ibland! Det här blir som en dagbok hoppas jag, mest för min egen skull, för att kunna backa och se hur hon utvecklas.....