tisdag 15 mars 2011

Hallen.....

Hej igen!
Nästa projekt blev nog hallen om jag minns rätt...
Väggarna var en vävtapet i någon svårbenämnd färg men man kom liksom att tänka på dålig
mage och resten förstår nig nog...den färgen... typ :oD Jag målade över med vit väggfärg och
det blev så ljust och fint! Dörrarna, för de var några stycken, kändes som att stå inne i ett
dragspel - togs bort!
Garderoben i hallen togs bort och istället fixade vi en mer öppen lösning med hatthylla å
 skohylla..
                             Bild tagen från trappan som går till övervåningen....




                                                  Plastgolvet togs bort.....

Börjar måla med vit färg på väggen....

Här har plastmattan åkt ut...

Många diskussioner har det blivit om golven... de är ju sk underlagsgolv av gran och verkligen inte tänkt
som golv... har jag fått höra tusen gånger av både påstå-sig-veta-allt-folk å av fackfolk i byggaffärer. Men... jag ville ha golven som de var, och göra något med de fina träplankorna. Vad är det värsta som kan hända? Så nu har jag ju målat alla golv med vit golvfärg och struntat i springorna i mellan som framträder väldigt mörkt efteråt. Jätesnyggt tycker jag! Praktiskt? Nä kanske inte men man får väl städa i mellanåt med en bra dammsugare! ;o) Lite skit i hörnen har väl ingen dött av? I det rum jag jobbar i just nu, som blir mitt sovrum, tänkte jag prova att betsa plankorna i grått och sen lacka med en matt lack....
Men åter till hallen nu!



Nu är hallen nästan färdig.... alltid nåt smått kvar å "fila" på som lite roliga lister eller nåt, märkligt hur man alltid går vidare så lätt till något nytt projekt när det kommer till listerna i ett rum man jobbar med! :oP
Här är entrédörren alltså... i nästa inlägg går vi ut genom den och tittar lite på jobb som gjordes utanför där innan höstkylan svängde om till vinter....
Ha de! Z

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Närke, Sweden
Drömmen om att få följa ett föl till vuxen häst, som man förhoppnings kommer trivas med och för alltid behålla, har alltid funnits där. Hon är inte min första häst, för runt tjugo år sedan hade jag också hästar men det var vuxna, "färdiga" hästar. Så det här är jättekul och spännande, läser och försöker träna enligt horsemanship-anda - ju bättre vi förstår varandra desto roligare får vi ju. Vi står i ett stall där även Narnias storasyster står som ägs av min kompis, hon är nu 3 år. Så det kommer lite info här även om henne ibland! Det här blir som en dagbok hoppas jag, mest för min egen skull, för att kunna backa och se hur hon utvecklas.....