tisdag 29 mars 2011

Lite jobb ute sommaren 2010..

Vi jobbade ju mest inne sommaren å hösten 2010 för att få det beboligt men lite fixande ute hann vi med!
Förstutrappan och altanen är målade i någon gråblå färg vilket jag inte tycker stämmer så bra med
husets färg.
Det blir för många färger totalt.
Husets färg är väldigt svår att avgöra, i vissa ljus ser det beige ut med brunt upptill. Men det kan även skifta över till en olivgrrön-grå nyans i andra ljus, speciellt vid sämre väderlag eller framåt kvällen. Fönsterkarmarna är vita med brunt runtom. Så jag beslutade att måla förstutrappan vit och senare även altanen. På förstutrappan fanns även plast som vindskydd på sidorna, dessa tog vi bort!



Här syns det knappt att färgen på förstutrappan skiljer mot huset pga skuggan. Men det ser inte så snyggt ut i verkligheten...

På denna sida syns det kanske lite mer... det här är alltså altanen!

En liten del av byggbråtet.... å en del av fotografen oxå.. :o)
Och ja, ölandstoken ska väck....

Med lite vit färg... men vilken tråkig bild, ska ta en bättre nu till våren!
Sen blev det lite andra jobb ute, som utebelysning vid entrè och
källartrapp samt bort till garaget. Luftvärmepump!


Vad jag längtar efter våren! I skrivande stund, 29 mars, så snöar det utomhus! Men det blir kortvarigt hoppas jag... vill ha sol och värme nuuu! Har sått några tomatfrön med barnen som kommit upp... det börjar klia i fingrarna efter flera fröpåsar! :o)
Ha de gott everybody! Z

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Närke, Sweden
Drömmen om att få följa ett föl till vuxen häst, som man förhoppnings kommer trivas med och för alltid behålla, har alltid funnits där. Hon är inte min första häst, för runt tjugo år sedan hade jag också hästar men det var vuxna, "färdiga" hästar. Så det här är jättekul och spännande, läser och försöker träna enligt horsemanship-anda - ju bättre vi förstår varandra desto roligare får vi ju. Vi står i ett stall där även Narnias storasyster står som ägs av min kompis, hon är nu 3 år. Så det kommer lite info här även om henne ibland! Det här blir som en dagbok hoppas jag, mest för min egen skull, för att kunna backa och se hur hon utvecklas.....